חיפוש
פעולות
Skip Navigation Linksעמוד הביתמאמריםתפעול פנסיוני

מעסיק מעל 20 עובדים?
האם נערכת להוראות התפעול הפנסיוני?

המדריך המלא לרפורמות הפנסיוניות החדשות, תפעול פנסיוני ודיווח בממשק אחיד


הרפורמות הפנסיוניות - רקע


הרפורמות הפנסיוניות החדשות נוגעות לשני נושאים: הפרדה בין תפעול פנסיוני לשיווק פנסיוני ודיווח פנסיוני בממשק אחיד כולל בדיקה, כאשר אתה כמעסיק לוקח חלק גדול יותר באחריות על כספי הפנסיה של העובדים שלך.


1. הפרדה בין תפעול פנסיוני לשיווק פנסיוני

עד לא מזמן סוכן ביטוח היה נותן שירותי שיווק פנסיוני בתשלום לעובדים, וכחלק מהחבילה הכוללת היה נותן למעסיק שירותי תפעול וסליקה ללא תשלום, לדוגמה: טיפול בכספים הפנסיונים, שיוך קופות, פיצול הכסף לחשבונות העובדים, בניה והפקה של דוחו"ת שונים ועוד. חוק הייעוץ מסדיר בחקיקה הפרדה בין השיווק הפנסיוני לשירותי התפעול, וקובע את התנאים בהם מי שעוסק בשיווק פנסיוני לעובדים (כמו סוכני הביטוח), יהיה רשאי לתת שירותי תפעול למעסיק שלהם, כשאחד מתנאי הבסיס הוא שהשירותים יינתנו בתשלום. החוק אף קובע מחיר מינימום לכל שירות, כשהמשמעות היא שאתה כמעסיק, במיוחד אם אתה מעסיק עובדים בשכר גבוה, משלם היום לא מעט בתמורה לשירותים שעד לא מזמן קיבלת ללא תשלום. מחיר המינימום לא חל על נותני שירות של תפעול פנסיוני שאינם משווקים פנסיה לעובדי המעסיק, במקרה כזה נותני השירות רשאים לתמחר את השירות כרצונם.


2. דיווח פנסיוני בממשק אחיד כולל בדיקה

המפקחת על הביטוח הגדירה ממשק אחיד לדיווח חסכונות פנסיונים. מינואר 2018 מחויבים לדווח בממשק האחיד רק מעסיקים עם 20 עובדים ומעלה, אבל בהמשך חובת הדיווח בממשק אחיד אמורה לחול על כל המעסיקים. מה שחשוב יותר עבורך כמעסיק הוא ההיזון החוזר והאחריות. אתה תקבל דיווחים מהגוף המוסדי על העברת הכספים, ואם הכספים אינם מוזנים כראוי ויש בעיות, האחריות מוטלת גם עליך.


איך הרפורמות הפנסיוניות משפיעות עליך כמעסיק?


השינויים בתקנות הפיקוח על שירותים פיננסים משפיעים באופן מהותי על ניהול תחום הפנסיה אצל מעסיקים, וכעת מוטלת עליך, כמעסיק, אחריות רחבה יותר:

  • ניהול התשלומים פנסיוניים
  • עמידה בדרישות הרגולציה
  • קבלת היזונים חוזרים (פידבקים, ריג'קטים) מחברות הביטוח וטיפול בשגיאות ותקלות מולן

מעט מאוד מעסיקים מסוגלים לדאוג לכל הנושאים הפנסיונים האלו, להתנהל מול המסלקה ומול כל הגופים המוסדיים, לוודא שהכספים שהועברו אכן פוצלו כראוי לחשבונות של העובדים, להיות בקשר עם החברות כדי לתקן שגיאות ועוד. זה דורש ידע פנסיוני מקיף, זמן והמון סבלנות.


ירותי תפעול פנסיוני יכולים להוות עבורך פתרון לכך: חברה שמתמחה בנושא דואגת עבורך לתפעול של כספי הפנסיה של העובדים, דיווח בממשק האחיד, מעקב אחרי ניהול התשלומים הפנסיונים, טיפול בהיזונים החוזרים (פידבקים, ריג'קטים) מחברות הביטוח ועוד.


איך לבחור ספק שירותי תפעול פנסיוני?


הרפורמה התחילה בשנת 2016, ובהדרגה מצטרפים אליה כל המעסיקים. מאז 2016 הוקמו חברות חדשות שנותנות שירותי תפעול פנסיוני, וחברות קיימות החלו לתת את השירות כחלק מסל השירותים שלהם. מכיוון שהאחריות על התשלומים הפנסיונים של העובדים שלך מוטלת על כתפיך, חשוב לבחור נכון בחברה המתאימה ביותר עבורך.

  • מחיר - מחיר המינימום לתפעול פנסיוני חל רק על מי שעוסק בשיווק פנסיוני לעובדים שלך, כלומר אתה כמעסיק יכול לבחור בחברה שתבצע עבורך את רק את התפעול הפנסיוני וכך איננה כפופה למחירי המינימום ותוכל לחסוך בהוצאות
  • התמחות - מכיוון שכחלק מהשירות, החברה צריכה להיות בקשר עם חברות הביטוח, לקבל מהן קבצים עם טעויות, להבין מה הטעויות ולתקן אותן, החברה חייבת להיות חברה מתמחה עם רקע פנסיוני עשיר. אתה לא רוצה שמישהו לא מתמחה ידאג עבורך לפנסיה של עובדיך!
  • ניסיון והמלצות - מכיוון שהרפורמה החלה עבור חלק מהמעסיקים כבר ב-2016, יש חברות רבות שכבר מקבלות שירותי תפעול פנסיוני, כדאי לבדוק ממי החברות האלו מקבלות שירותי תפעול פנסיוני

רפורמות פנסיוניות בדרך כלל אינן קלות לתפעול וביצוע, אבל בסופו של דבר, עם שותף טוב לדרך, ניתן למצוא את שביל הזהב בו גם העובדים שלך וגם אתה והארגון שלך תיהנו מפירות הרפורמה.


שקט נפשי למעסיקים כבר מעל 40 שנה


איילון נאמנים מעניקה שירותי תפעול פנסיוני כבר למעלה מ 40- שנה עבור מאות חברות ועשרות אלפי לקוחות בישראל והנה בעלת מומחיות וניסיון עשיר ומוכח בסליקת הפקדות פנסיוניות ותהליכי בקרה מול כל הגופים המוסדיים בישראל. נאמנים דיגיטל מספקת פתרון מקצועי, יעיל ופשוט המאפשר שליטה, בקרה, ניהול איכותי ומדויק ועמידה מלאה בדרישות הרגולציה של מערך התפעול הפנסיוני.

מעניין? רוצה לשמוע עוד פרטים?

מעניין? רוצה לשמוע עוד פרטים?
איך קוראים לך?
מה כתובת המייל שלך?
Phone Pref
מה מספר הטלפון שלך?